Pirkanmaan poliittinen lakkoilu vahingoittaa vain omia työpaikkoja

Viisi Teamin ja Metalliliiton ammattiosastoa on ilmoittanut järjestävänsä vuorokauden mittaisen työnseisauksen useilla pirkanmaalaisilla työpaikoilla 20.4. 2017 klo 22 alkaen. Lakkoilun syyksi on ilmoitettu epämääräisesti maan hallituksen toiminta.

– Ammattiosastot ovat ilmoittaneet,että lakot eivät kohdistu työnantajaan. Selvää kuitenkin on, että tämän edesvastuuttomuuden maksajiksi joutuvat vain ja ainoastaan hallituksen toimintaan nähden täysin ulkopuoliset yritykset, niiden asiakkaat ja henkilöstö. Samaan aikaan kyseiset ammattiliitot ovat yhteistyössä työnantajaliittojen kanssa vaatineet maan hallitukselta teollisuuden kilpailukykyä tukevia toimia puoliväliriihessä, sanoo johtaja Jyrki Hollmén Kemianteollisuus ry:stä.

– Nyt tätä kilpailukykyä rampautetaan paikallisella tasolla. Tämäkin tapaus osoittaa työrauhajärjestelmämme toimimattomuuden. Vetoankin ammattiliittoihin ja työntekijöihin, jotta he eivät vahingoittaisi omia työpaikkojaan tavalla, joka ei kuitenkaan edesauta mahdollisia poliittisia pyrkimyksiä, toteaa Hollmén.

Lisätietoja

Johtaja Jyrki Hollmén,Kemianteollisuus ry, puh. 040 7463687, jyrki.hollmen (at) kemianteollisuus.fi