Vientiteollisuus tarjoaa 22 000 nuorelle kesätyöpaikan

Tiedotteet | 15.04.2021

Keskeiset vientialat − kemianteollisuus, metsäteollisuus ja teknologiateollisuus − tarjoavat tänäkin kesänä lukuisia kesätyöpaikkoja opiskelijoille ja koululaiselle ympäri Suomea. Tavoitteena on tarjota monelle nuorelle ja opiskelijalle kannustava kesätyökokemus ja samalla tilaisuus tutustua työhön vientiteollisuudessa.

Kesätyö on ainutlaatuinen kokemus

Kemianteollisuuden, Metsäteollisuuden ja Teknologiateollisuuden jäsenyritykset tarjoavat tulevana kesänä arviolta 22 000 kesätyöpaikkaa. Pandemian vaikutukset näkyvät työntekemisen kulttuurissa: etätöitä tullaan varmasti tekemään myös kesätöiden merkeissä. Vientiteollisuus pitää tärkeänä nuorten innostavia ensiaskeleita työelämään, mihin työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikat tarjoavat hyvän väylän.

Yrityksille kesä- ja harjoittelupaikkojen tarjoaminen on tulevaisuusteko. Kesätyöntekijät tuovat uutta näkemystä ja kokemusta ja mahdollistavan osaltaan sujuvan toiminnan lomakaudella. Samalla on tärkeää huolehtia siitä, että opiskelijat saavat tarvitsemaansa kokemusta ja ohjausta ja kiinnostuvat vientiteollisuudesta houkuttelevana tulevaisuuden työpaikkana.

Vientiteollisuudessa merkityksellistä ja mielenkiintoista työtä

Vientiteollisuudessa tehdään kiinnostavaa ja merkityksellistä työtä, johon tarvitaan parhaat osaajat. Teollisuudella on keskeinen rooli ilmastohaasteen ratkaisussa. Vientiteollisuudella on myös iso rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä teollisuuden vientiyritysten verotuloilla katetaan merkittävä osa hyvinvointipalveluista. Kokonaisuudessaan teollisuus työllistää suoraan, välillisesti ja tulovaikutusten kautta yli miljoona suomalaista.

Auli Piiparinen, Kemianteollisuus ry, asiantuntija, osaaminen ja vetovoima,
puh. 040 751 8344, auli.piiparinen@kemianteollisuus.fi

Kim Nguyen, Metsäteollisuus ry, koordinaattori, koulu–yritys-yhteistyö
puh. 040 809 1885, kim.nguyen@forestindustries.fi