Vientiteollisuudessa yli 22 000 kesätyöpaikkaa

Tiedotteet | 23.03.2016

Keskeiset vientialat – kemia, metsä ja teknologia – tarjoavat työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikkoja opiskelijoille sekä koululaisille eripuolilla Suomea. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle ja opiskelijalle tilaisuus tutustua työhön teollisuudessa.

Nuoret kiinni työelämään

Kemianteollisuus, Metsäteollisuus ja Teknologiateollisuus sekä Ammattiliitto Pro, Metalliliitto, Paperiliitto, Puuliitto, TEAM ja YTN pitävät erittäin tärkeänä, että nuoret pääsevät kiinni työelämään. Tähän harjoittelu- tai kesätyöpaikka on usein ensimmäinen askel.

Yrityksille kesätyö- ja harjoittelupaikkojen tarjoaminen on erinomainen tilaisuus huolehtia siitä, että opiskelijat saavat tarvitsemaansa kokemusta, ja että kiinnostusta ja osaamista teollisuuden töihin löytyy jatkossakin. Tulevana kesänä vientiteollisuuden yrityksissä on arvioilta yli 22 000 kesätyöpaikkaa.

Vientiteollisuudessa merkityksellistä ja mielenkiintoista työtä

Vientiteollisuudessa tehdään kiinnostavaa ja merkityksellistä työtä, johon tarvitaan parhaat osaajat jatkossakin. Vientiteollisuudella on myös iso rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä teollisuuden vientiyritysten verotuloilla katetaan merkittävä osa hyvinvointipalveluista. Kokonaisuudessaan teollisuus työllistää suoraan ja välillisesti lähes miljoona suomalaista.

Lisätiedot

Anni Siltanen, Kemianteollisuus ry, asiantuntija, Osaaminen ja vetovoima, puh 044 562 5991, anni.siltanen@kemianteollisuus.fi

Soile Koriseva, Metsäteollisuus ry, koulutuspolitiikan asiantuntija, puh. 044 509 7590, soile.koriseva@forestindustries.fi

Mervi Karikorpi, Teknologiateollisuus ry, apulaisjohtaja, Innovaatioympäristö ja uudistuminen, puh. 040 741 9801, mervi.karikorpi@teknologiateollisuus.fi