Lähes 3 000 työpaikkaa - Kemianteollisuuden kesätyöpaikat ovat haussa nyt

Tiedotteet | 13.02.2020

Suuri osa kemianteollisuuden noin 3 000 kesätyöpaikasta on haussa jo nyt. Kemianteollisuus kannustaa alan yrityksiä työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikkojen järjestämiseen ja haluaa pitää kesätyöntekijöistäkin hyvää huolta.

Tavoitteena on tarjota nuorille ja opiskelijoille kannustavia kokemuksia ja tilaisuus tutustua työhön yhdellä Suomen merkittävimmistä vientialoista.

"Kesätöillä on suuri merkitys niin kemianteollisuuteen tutustuville nuorille kuin heitä työllistäville yrityksille. Erityisen arvokasta on avata kesätyömahdollisuus ensikertalaiselle, ja antaa nuorille positiivinen kokemus työelämästä", painottaa Kemianteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja, Nesteen liiketoiminta-alueen johtaja Matti Lehmus.

Kemianteollisuus on yksi suurimmista teollisuuden aloista Suomessa ja se työllistää suoraan noin 34 000 ihmistä Suomessa. Kemiassa on ratkaisu moniin maailmanlaajuisiin hyvän elämän haasteisiin.

"Miten ruoka, luonnonvarat ja energia saadaan riittämään maailman kasvavalle väestölle? Puhdas vesi, uusiutuva diesel ja lääkkeet ovat esimerkkejä meille kaikille tärkeistä kemian ratkaisuista. Matkalla kohti hiilineutraaliuutta tarvitsemme jatkossakin parhaat osaajat ja ihmiset, jotka haluavat tehdä mielekästä työtä ja pelastaa maailmaa", sanoo Kemianteollisuus ry:n asiantuntija Anni Siltanen.

Kemian kesätyölaskuri 2020 on käynnistynyt – ilmoittaudu mukaan!

Kemian kesätyölaskuri näyttää Kemianteollisuus ry:n jäsenten tarjoamien kesätyöpaikkojen kokonaismäärän ja kesätöitä tarjoavat yritykset. Kemianteollisuuden kesätyölaskuri keräsi viime kesän saldoksi yli 2700 kesätyöpaikkaa.

Katso lisää täältä.

Kemianteollisuuden yritys? Haluatko ilmoittaa kesätyöpaikkasi laskuriin? Lähetä tieto yrityksenne kesätyöpaikkojen määrästä sähköpostilla osoitteeseen kesatyo@kemianteollisuus.fi.

Anni Siltanen, asiantuntija, Osaaminen ja vetovoima, 044 562 5991, anni.siltanen@kemianteollisuus.fi

Susanna Aaltonen, johtaja, Viestintä, 040 593 4221, susanna.aaltonen@kemianteollisuus.fi

Kuvalinkki, Anni Siltanen

kemianteollisuus.fi

Twitter: @Kemianteollisuu

Linkedin: http://linkd.in/1g4vUbs

Tilaa uutiskirje: http://bit.ly/1Mk0cTq

Kemianteollisuus on yksi merkittävimmistä teollisuuden toimialoista Suomessa. Sen osuus teollisuuden tuotannosta ja tavaraviennistä on noin viidennes. Suoraan, välillisesti ja tulovaikutusten kautta työllistämme lähes 100 000 suomalaista.

Kemianteollisuuteen lasketaan Suomessa kemian prosessiteollisuus, öljytuotteet sekä muut kemian tuotteet kuten lääkkeet, kosmetiikka, pesuaineet, maalit, muovi- ja kumituotteet.

Kemianteollisuus ry on kemianteollisuuden ja sen lähialojen elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, jonka tehtävänä on toimialan kilpailukyvyn ja toimintaedellytysten edistäminen Suomessa. Kemianteollisuus ry:llä on lähes 400 jäsenyritystä sekä 13 jäsen- ja yhteistyöyhdistystä.

Uutiset | 21.02.2020

Kumiteollisuuden työehtosopimuksesta neuvottelutulos

Uutiset | 13.02.2020

Kemianteollisuuden hallitus hyväksyi YTN:n kanssa saavutetun neuvottelutuloksen