Kumiteollisuus ja Teollisuusliitto: työntekijöiden Tes-ratkaisu hyväksyttiin – paikallinen sopiminen edistyy

Tiedotteet | 04.02.2022

Kumiteollisuus ry: n ja Teollisuusliitto ry: n hallinnot ovat hyväksyneet neuvottelutuloksen kumiteollisuuden työntekijöitä koskevasta työehtosopimuksesta.

Työehtosopimusten piirissä on yhteensä noin 1 200 työntekijää. Palkkoja korotetaan 1.5.2022 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta lukien 1,6 %: n suuruisella yleiskorotuksella. Tämän lisäksi palkkoja korotetaan 0,4 %: n suuruisella yrityskohtaisella erällä.

- Olemme hyvin tyytyväisiä, että sopimus hyväksyttiin. Sopimuksessa paikallisen sopimisen mahdollisuuksia lisätään niin, että työehtosopimusta pystytään hyödyntämään vielä aikaisempaa paremmin yrityskohtaisesti, sanoo kumiteollisuuden Tes-asioista neuvotteleva Kemianteollisuus ry:n johtava lakimies Juha Teerimäki.

Lisätiedot

Juha Teerimäki, johtava lakimies, Työelämä, puh. 043 850 0928, [email protected]

Kesä kemiassa -blogit | 23.06.2022

Ida Tarko, Bayer: Juuri oikeanlaista kemiaa Bayerilla