Kemianteollisuuteen ensimmäisenä neuvottelutulokset kaikille henkilöstöryhmille

Tiedotteet | 25.05.2016

Kemianteollisuus ry ja Ylempien toimihenkilöiden neuvottelujärjestö YTN ry allekirjoittivat tänään kilpailukykysopimuksen mukaisen neuvottelutuloksen. Kemianteollisuuden ylempien toimihenkilöiden pöytäkirjan piirissä on yli 8000 ylempää toimihenkilöä.

Ratkaisun mukaan työajan pidennys toteutetaan paikallisesti sopien. Ratkaisu edistää muiltakin osin paikallista sopimista ja kattaa kilpailukykysopimuksen muutkin elementit. Neuvottelutulos käsitellään järjestöjen hallituksissa toukokuun aikana.

”Olemme tyytyväisiä siihen, että aktiivisuutemme ja hyvät neuvottelusuhteemme mahdollistivat sen, että Kemianteollisuus ry saavutti ensimmäisenä neuvottelutulokset kaikille henkilöstöryhmille. Tämä osoittaa, että vientiteollisuuden osapuolet ovat valmiit ottamaan vastuun uudesta vientivetoisesta työmarkkinamallista”, sanoo johtaja Jyrki Hollmén Kemianteollisuus ry:stä

Jyrki Hollmén
, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Kemianteollisuus on yksi merkittävimmistä teollisuuden toimialoista Suomessa. Sen osuus teollisuuden tuotannosta ja tavaraviennistä on noin viidennes. Kemianteollisuuden liikevaihto on noin 19 miljardia ja se työllistää Suomessa suoraan 34 000 henkilöä.

Kemianteollisuus ry on kemianteollisuuden ja sen lähialojen elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, jonka tehtävänä on toimialan kilpailukyvyn ja toimintaedellytysten edistäminen Suomessa. Kemianteollisuus ry:llä on yli 400 jäsenyritystä sekä 14 jäsen- ja yhteistyöyhdistystä.

Uutiset | 27.01.2017

Kumitaituri -ohjelma räätälöi tarvittavan koulutuksen – kaikki hyötyvät

Uutiset | 25.01.2017

Vientiliitot: Ammatillisella tutkintotodistuksella tulee jatkossakin voida osallistua korkeakoulutuksen haun piiriin