Hyppää sisältöön

Vastuullinen kesäduuni 2017 -kampanja käynnistyi

Vastuullinen kesäduuni 2017 -kampanjan tavoite on tarjota ensi kesänä yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa. Yritykset voivat nyt ilmoittautua mukaan. Kemianteollisuus työllisti lähes 2500 nuorta kesällä 2016.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja on jo kuuden vuoden ajan haastanut työnantajia tarjoamaan nuorille enemmän laadukkaita kesätyöpaikkoja. Kampanja auttaa työnantajia ymmärtämään nuorten odotuksia työelämää kohtaan ja kehittämään kesätöihin liittyviä prosessejaan.

Vuoden 2017 Vastuullinen kesäduuni-kampanjan tavoitteita ovat nuorten auttaminen omien vahvuuksiensa tunnistamisessa ja kesätyönhakuun liittyvien taitojen kehittäminen. Kampanjan tavoitteena on yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa. 

Vuonna 2016 kampanjaan osallistui 327 työnantajaa, jotka tarjosivat 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa. 

Kemianteollisuuden työnantaja- ja työntekijäpuolet pitävät tärkeänä, että yritykset tarjoavat työssäoppimis- ja harjoittelupaikkoja sekä kesätyöpaikkoja opiskelijoille ja koululaisille. Kemian kesätyölaskuriin kertyi kesällä 2016 tieto 2495 kesätyöpaikasta. Mukana kesätyötalkoissa olivat Kemianteollisuus ry, Ammattiliitto Pro, TEAM Teollisuusalojen ammattiliitto, Ylemmät Toimihenkilöt YTN.

 

Lisätietoja

Vastuullinen kesäduuni 2017 -kampanja on Taloudellinen tiedotustoimisto TATin, T-Median, Soneran, Nokian, Destian, S-ryhmän ja Oikotie Työpaikkojen yhteiskampanja. Kampanjan työnantajat ovat sitoutuneet kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen: hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja todistus.