Neuvottelutulos syntynyt Kemianteollisuuden ja Teollisuusliiton työehtosopimuksista

Kemianteollisuuden ja Teollisuusliiton työehtosopimuksista on saavutettu tänään neuvottelutulos valtakunnansovittelijan toimistolla. Neuvottelutulos menee vielä molempien tahojen hallintojen hyväksyttäväksi. Asiasta kerrotaan tarkemmin näillä näkymin torstaina 6.2. illemmalla.

Neuvottelutulos koskee kemian perusteollisuutta, muovituoteteollisuutta ja kemian tuoteteollisuutta sekä öljy-, maakaasu- ja petrokemian teollisuutta. Sopimusten piirissä on noin 11 500 työntekijää. Kumiteollisuuden ja lasikeraamisen teollisuuden työehtosopimusten osalta neuvottelut jatkuvat liittojen välillä.

Kemianteollisuus ja Ammattiliitto Pron jatkavat neuvotteluja tänään ja tarvittaessa riitaa sovitellaan myöhemmin ilmoitettuna ajankohtana. Kemianteollisuuden ja Ylemmät toimihenkilöt YTN väliset neuvottelut jatkuvat torstaina 6.2. Ylempien toimihenkilöiden osalta ei ole ilmoitettu työtaistelu-uhkia.

Kemianteollisuus neuvottelee kaikkiaan 19 sopimusta liittokierroksen aikana.

Minna Etu-Seppälä, johtaja, Työelämä, minna.etu-seppala@kemianteollisuus.fi, puh. 040 778 0182

Kuvalinkki

kemianteollisuus.fi

Twitter: @Kemianteollisuu

Linkedin: http://linkd.in/1g4vUbs

Tilaa uutiskirje: http://bit.ly/1Mk0cTq

Kemianteollisuus on yksi merkittävimmistä teollisuuden toimialoista Suomessa. Sen osuus teollisuuden tuotannosta ja tavaraviennistä on noin viidennes. Suoraan, välillisesti ja tulovaikutusten kautta työllistämme lähes 100 000 suomalaista.

Kemianteollisuuteen lasketaan Suomessa kemian prosessiteollisuus, öljytuotteet sekä muut kemian tuotteet kuten lääkkeet, kosmetiikka, pesuaineet, maalit, muovi- ja kumituotteet.

Kemianteollisuus ry on kemianteollisuuden ja sen lähialojen elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, jonka tehtävänä on toimialan kilpailukyvyn ja toimintaedellytysten edistäminen Suomessa. Kemianteollisuus ry:llä on lähes 400 jäsenyritystä sekä 13 jäsen- ja yhteistyöyhdistystä.