Hyppää sisältöön

Kinkkutemppu palkittiin kansainvälisissä kilpailuissa

Kinkkutemppu on palkittu sekä pronssilla Eurobest-markkinointifestivaaleilla että kullalla European Excellency Awards-PR-kilpailussa.

Ensimmäinen Kinkkutemppu osoittautui menestykseksi. Suomalaiset saatiin tietoiseksi kiertotaloudesta käytännön tasolla: hyvä laitettiiin kiertämään keräämällä joulukinkkujen paistinrasvoja. Neste jalosti rasvoista kierrätyspolttoainetta, ja hyväntekeväisyyskohteisiin lahjoitettiin 14 500 euroa.

Idea Kinkkutempun toteutuksesta lähti Kemianteollisuus ry:stä. Kampanjan Kinkkutempulle suunnitteli viestintätoimisto Miltton, joka palkittiin Eurobest-markkinointifestivaaleilla pronssilla PR-kategoriassa. 

European Excellence Award on viestintäalan vuosittainen palkinto, joka jaetaan peräti 59 kategoriassa. Tässä kilpailussa Kinkkutemppu sai pääpalkinnon sarjassa Energia. 

Kinkkutemppu toteutetaan myös jouluna 2017. Tänä vuonna paistinrasvan keräyspisteitä on mukana huomattavasti enemmän kuin vuonna 2016. Myös tavoite on korkeampi: nyt pyritään kierrättämään sadantuhannen kotitalouden paistinrasvat. Jos tavoite täyttyy, lahjoitussumma nousee 20 000 euroon. Lahjoituksen saa Hope ry, joka tukee vähävaraisia perheitä. 

Kinkkutemppu palkittiin jo toukokuussa 2017 Lontoossa kansainvälisessä kilpailussa SABRE Awards EMEA kategoriassa Corporate Media Relations.

www.kinkkutemppu.com