Alexandra Peth Suomen Bioteollisuus ry:n toimitusjohtajaksi

VTM Alexandra Peth on nimitetty Suomen Bioteollisuus ry:n toimitusjohtajaksi 1.8.2023 alkaen.

Suomen Bioteollisuus ry:n pitkäaikaisen asiamiehen Carmela Kantor-Aaltosen jäädessä eläkkeelle elokuussa 2023 on hänen seuraajakseen Suomen Bioteollisuus ry:n uudeksi toimitusjohtajaksi valittu 1.8.2023 lähtien VTM Alexandra Peth.

Alexandra Peth työskentelee tällä hetkellä innovaatio- ja rahoitusasioiden asiantuntijana Kemianteollisuus ry:ssä. Hän jatkaa Suomen Bioteollisuus ry:n toimitusjohtajan työn ohella Kemianteollisuus ry:n edunvalvontatehtävissä.

– Suomen Bioteollisuus ry on bioalan vahva äänenkannattaja Suomessa ja olen ylpeä saadessani edustaa alan yrityksiä. Niin vihreä siirtymä kuin terveysala tarvitsevat uusia innovaatioita, tuotteita ja palveluja, jotka bioteknologia mahdollistaa. Alan näkymät ovat hyvät ja valtaosa yrityksistä tähtää vientimarkkinoille, sanoo Alexandra Peth

– Alexandra Peth tulee edunvalvontataustallaan vahvistamaan alan yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja edistämään bioteollisuuden tunnettuutta ja alan kehityksen mahdollisuuksia. Alexandran vastuullisuusosaaminen ja tietämys vihreän siirtymän edellytyksistä tuovat uutta osaamista yhdistyksen toimintaan, toteaa Suomen Bioteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja Maarit Merla

– Haluamme myös lämpimästi kiittää yhdistyksen pitkäaikaista asiamiestä Carmela Kantor-Aaltosta bioalan puolestapuhujana hänen siirtyessä siirtymäkauden jälkeen eläkkeelle, jatkaa Maarit Merla.

Suomen Bioteollisuus ry on biotekniikkaa hyödyntävien yritysten toimialajärjestö. Jäseniä on kaikilta biotekniikan sovellusalueilta terveysalasta teollisiin prosesseihin, jäseninä on kaiken kokoisia yrityksiä startup yrityksistä suuriin yrityksiin.

(Valokuva: Sini Pennanen, Sininen kuva)