Hyppää sisältöön

Analyysi Kinkkutempusta toteutui insinöörityönä

Metropolia Ammattikorkeakoulussa opiskeleva Mari Seppänen teki insinöörityönsä Kinkkutemppu 2016-kampanjasta. Hyvin tehty insinöörityö tarkastelee menestyksekästä kampanjaa monipuolisesti.

Mari Seppäsen elokuun lopussa tarkastettu insinöörityö on kiinnostava ja tarpeellinen sikälikin, että Kinkkutemppu on päätetty uusia jouluna 2017. Vuonna 2016 ensi kerran toteutettu Kinkkutemppu oli suuri menestys. Joulukinkkujen paistorasvoja kerättiin 2½ viikossa 12 000 kiloa 40 000 kotitaloudesta. Hyväntekeväisyyskohteille lahjoitettiin 14 500 euroa. Monen toimijan yhteishanke tavoitti sosiaalisessa mediassa lähes 350 000 ihmistä, ja se palkittiin kansainvälisessä SABRE Awards EMEA-viestintäkilpailussa toukokuussa 2017. 

Mari Seppäsen insinöörityössä teetetyn kuluttajatutkimuksen mukaan suurin osa Kinkkutemppuun osallistuneista oli iältään 41-60-vuotiaita. Osallistuminen vuoden 2016 Kinkkutemppuun rohkaisee hyvin suurella todennäköisyydellä osallistumaan myös vuonna 2017. 

Lue Mari Seppäsen Metropolia Ammattikorkeakoululle tekemä insinöörityö Theseus.fi-palvelussa.