Vientiteollisuus tarjoaa 26 000 nuorelle kesätyöpaikan

Tiedotteet | 01.04.2019

Keskeiset vientialat − kemianteollisuus, metsäteollisuus ja teknologiateollisuus − tarjoavat tänäkin kesänä lukuisia kesätyöpaikkoja opiskelijoille ja koululaisille ympäri Suomea. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle ja opiskelijalle tilaisuus tutustua työhön vientiteollisuudessa ja samalla kannustava kesätyökokemus.

Kesätyö on ainutlaatuinen kokemus

Kemianteollisuuden, metsäteollisuuden ja teknologiateollisuuden yritykset tarjoavat tulevana kesänä arviolta 26 000 kesätyöpaikkaa. Vientiteollisuus pitää tärkeänä nuorten innostavia ensiaskeleita työelämään, mihin työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikat tarjoavat hyvän väylän.

Yrityksille kesä- ja harjoittelupaikkojen tarjoaminen on vastuullisuusteko. On tärkeää huolehtia siitä, että opiskelijat saavat tarvitsemaansa kokemusta ja kiinnostuvat vientiteollisuudesta houkuttelevana tulevaisuuden työpaikkana.

Merkityksellistä ja mielenkiintoista työtä

Vientiteollisuudessa tehdään kiinnostavaa ja merkityksellistä työtä, johon tarvitaan parhaat osaajat jatkossakin. Vientiteollisuudella on myös iso rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä teollisuuden vientiyritysten verotuloilla katetaan merkittävä osa hyvinvointipalveluista. Kokonaisuudessaan teollisuus työllistää suoraan, välillisesti ja tulovaikutusten kautta yli miljoona suomalaista.

Anni Siltanen, Kemianteollisuus ry, asiantuntija, osaaminen ja vetovoima,
puh. 044 562 5991, anni.siltanen@kemianteollisuus.fi

Reetta Pilhjerta, Metsäteollisuus ry, asiantuntija, osaaminen ja vetovoima
puh. 040 675 1765, reetta.pilhjerta@forestindustries.fi

Leena Pöntynen, Teknologiateollisuus ry, koulutusjohtaja
puh. 040 581 8603, leena.pontynen@teknologiateollisuus.fi

Tiedotteet | 17.04.2019

Vientiteollisuuden työllistämisohjelma tulevalle hallitukselle

Blogit | 15.03.2019

Jussi-Pekka Rode: Vajaa kolme vuotta kemianteollisuudessa - mitä opin?

Uutiset | 08.03.2019

Haasteita ja merkityksellistä työtä 365 päivää vuodessa

Uutiset | 26.02.2019

Vastuullinen kesätyö antaa positiivisen kokemuksen nuorille ja yrityksille