Hyppää sisältöön

Vastuullinen kesäduuni 2016 – ilmoittautuminen alkoi jo

Kesän 2016 kampanjassa painopisteenä ovat nuorten kesätyönhakutaidot ja omien vahvuuksien esilletuominen. Kampanjaan on ilmoittautunut jo lähes 90 yritystä.

Enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja 

Vastuullinen kesäduuni 2016 on mittava yritysten ja elinkeinoelämän yhteiskampanja, jolla työnantajat haastetaan tarjoamaan 14-29-vuotiaille nuorille aiempaa enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja.

Kesätöiden hakijat saavat kampanjasta arvokasta sparrausapua ja käytännön vinkkejä työnhakuun ja CV:n laatimiseen, työhaastatteluun valmistautumiseen ja onnistuneesti suoritettavaan kesätyöhön. 

Vastuullinen ja kiinnostava työnantaja 

Kampanjaan mukaan lähtevät yritykset saavat suoran kontaktin nuoriin. Yritykset viestivät itsestään vastuullisina ja kiinnostavina työnantajina, yhteiskunnallisina toimijoina ja kesähakuprosessiensa kehittäjinä. Osin verkossa toteutettava kampanja jalkautuu myös reaalimaailmaan – kampanjan kiertue sparraa nuoria työnhaussa ja tarjoaa työnantajille uuden tavan jalkautua nuorten pariin eri puolilla Suomea. 

Kaikilla kampanjaan lähtevillä yrityksillä on mahdollisuus osallistua Vastuullisin kesäduuni  -kilpailuun kolmessa eri kategoriassa  Vuonna 2015 kilpailuun osallistui 85 työnantajaa ja kesätyöntekijöiden arvioita saatiin 5 702. 

Hyvän kesätyön periaatteet 

Vastuullinen kesäduuni 2016 on mukaan lähteville yrityksille maksullinen. Muutaman sadan euron osallistumismaksulla yritykset saavat keinon kantaa vastuuta nuorista ja kertoa itsestään työnantajana. Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen: hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus. 

Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjan suojelija on eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen toimitusjohtaja Timo Ritakallio. 

Teemat 2016: kesätyönhakutaidot ja omat vahvuudet 

Vuonna 2015 kampanjaan osallistui yhteensä 262 työnantajaa, myös useita kemianteollisuuden yrityksiä. Jo tässä vaiheessa vuoden 2016 kampanjaan on ilmoittautunut 89 työnantajaa. Kesän 2016 kampanjassa painopisteinä ovat nuorten kesätyönhakutaidot ja omien vahvuuksien esilletuominen.

Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjan järjestävät yhteistyössä T-Media, Taloudellinen tiedotustoimisto TAT, Sonera, Nokia, Raha-automaattiyhdistys RAY ja Oikotie. 

 

Lisätietoja

Vastuullinen kesäduuni 2016