Hyppää sisältöön

Kinkkutemppu palkittiin kansainvälisessä viestintäkilpailussa

Jouluna 2016 toteutettu yhteiskampanja Kinkkutemppu on voittanut kultaa SABRE Awards EMEA-kilpailussa Lontoossa.

Kinkkutemppu-kampanja palkittiin Lontoossa 23.5.2017 viestintäalan kansainvälisessä kilpailussa SABRE Awards EMEA kategoriassa Corporate Media Relations. SABRE Awards EMEA on yksi viestintäalan arvostetuimmista kilpailuista. Kilpailuun osallistui tänä vuonna eri kategorioissa yhteensä yli 2 400 kilpailutyötä.

Kinkkutemppu-hanke haastoi jouluna 2016 kotitaloudet keräämään kinkkujen rasvat talteen ja kiertoon. Kinkkutemppu oli Kemianteollisuus ry:n ideasta lähtenyt projekti, johon yrityksistä osallistuivat Neste, Honkajoki, Lassila & Tikanoja ja Kesko. Projektiin kerättiin 40 000 erää kinkunpaistorasvaa, joista Neste valmisti uusiutuvaa dieseliä. Hyväntekeväisyyteen projekti lahjoitti 14 500 euroa.